Színes
2014. június 27. péntek

Médiafelmérést készíttetett a Paksi Hírnök

A Paksi Hírnök megbízásából a Local Policy Magyarország közvélemény-kutató cég médiafelmérést készített. A Központi Statisztikai Hivatal 2013-as adatai szerint Pakson 19481 lakos él, a vizsgálatok ezen adatok alapján készültek. A mintegy hetvenoldalas tanulmány leszögezi: a lakosság 99%-a ismeri a Paksi Hírnököt, 32% minden lapszámot olvas, 34% rendszeres olvasó, 27% alkalmanként veszi kézbe a városi lapot. A tanulmányban található aránybecslés szerint ekképp átlagban 6380 fő állandó olvasója a Paksi Hírnöknek. A lakosság 47%-a kifejezetten hasznosnak tartja a Paksi Hírnökben fellelhető információkat, míg 44% nyilatkozott úgy, hogy inkább hasznos. Arra a kérdésre, hogy mennyire szórakoztató a Paksi Hírnök által kínált tartalom, 48% válaszolt úgy, hogy kifejezetten vagy inkább szórakoztató. A tanulmány leszögezi: „a Paksi Hírnököt a helyi lakosság jóformán teljes egésze ismeri, s 95 százaléka használja a helyi közéletről való informálódásra, kétharmaduk rendszeresen. Az újságnak inkább tájékoztató, informatív jelleget tulajdonítanak, fő céljuk az újság olvasásával a helyi eseményekről, a paksi közéletről való tájékozódás”. A Paksi Hírnök internetes kiadása utolsóként szállt be 2011-ben a helyi online médiumok versenyébe. A Fortuna Rádió online és a Paks-Press Hírügynökség mellett vizsgálva kiderül: a Paksi Hírnök online lett a legismertebb médium, a lakosság majdnem fele ismeri és olvasottság tekintetében szintén a Paksi Hírnök online a piacvezető. Ami a közösségi médiában való megjelenést illeti, itt is megnyerte a versenyt a Paksi Hírnök online: az összlakosság 17,85%-a találkozott már a facebookon a Paksi Hírnökről származó hírrel. Ez a szám azért kiemelkedő, mert kiderült: a három vizsgált médium közül a Paksi Hírnök online rendelkezik ugyan a legkevesebb követővel, ám ők rendkívül értékes közönségnek számítanak.