Akadálymentesített verzió

 

Általános tájékoztató
 

Paks Város Önkormányzatánál intézhető hatósági ügyfajták ügyintézését segítő ügyleírások és az ügyindítást lehetővé tevő nyomtatványok, használatáról, mind elektronikus, mind hagyományos (papíralapú) formátum esetre.

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény és az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet rendelkezései alapján a helyi önkormányzatok, mint elektronikus ügyintézésre kötelezett szervezetek kötelesek az ügyek elektronikus intézését biztosítani.

Az elektronikus ügyintézés használata az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezetek, és az ügyfél jogi képviselőik számára kötelezettség, míg a természetes személyek - törvény eltérő rendelkezése hiányában - választhatják e megoldást a hagyományos ügyintézés helyett.

Vannak azonban olyan eljárási cselekmények, melyek mindenképpen az ügyfél személyes megjelenését követelik meg, illetve meghatározott okiratok másként nem pótolható benyújtását teszik kötelezővé.

 

Ügyleírások, kérelembenyújtás

 

Elektronikus kérelembenyújtás


   - elektronikus űrlap (iForm)
  
Azon ügyfajtáknál, melyeknél elektronikus űrlap került bevezetésre, az egyes ügyhez tartozó iForm űrlapok külön-külön, megnevezés szerint kerültek feltüntetésre ügyleírással. Az elektronikus ügyindítás a weboldal tetején lévő "Intézze ügyeit elektronikusan!" képre kattintva érhető el vagy a következő linken: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap.  (iForm űrlap bevezetése esetén a kérelmet kizárólag annak használatával lehet elektronikusan benyújtani, tehát még E-papíron sem!).
A link az E-önkormányzati Portálra vezet, ahol az önkormányzat és a szükséges iForm űrlap kiválasztásával lehet elkezdeni a beadvány kitöltését (beküldéséhez ügyfélkapu bejelentkezés szükséges).

A részletes ügyintézési segédlet itt olvasható:

https://alkalmazaskozpont.asp.lgov.hu/sites/asp/files/2020-05/elektronikus-ugyintezes-az-onkormanyzati-hivatali-portalon_20200522.pdf

 

- E-PAPÍR


2018. január 1-jétől az elektronikus ügyintézést biztosító szerv köteles biztosítani az e-Papír szolgáltatás útján előterjesztett beadványok fogadását, ha az adott ügytípus elektronikus űrlappal nem támogatott.  Ezen ügyfajták esetén, az E-papír linkre kell kattintani, mely a HTTPS://EPAPIR.GOV.HU portálra vezet és csatolható mellé a hozzá tartozó formanyomtatvány.

Mit kell tudni az e-papír szolgáltatásról?

 Az e-Papír egy díjmentes, hitelesített üzenetküldő alkalmazás, amely internetkapcsolaton keresztül, elektronikus úton köti össze a Hivatali Kapuval, Cégkapuval, Ügyfélkapuval rendelkező hivatalokat, gazdálkodó szervezeteket, magánszemélyeket a szolgáltatáshoz csatlakozott intézményekkel. Az ügyindításhoz a Bejelentkezés gombra kell kattintani, majd a megjelenő KAÜ-felületen az ügyfélkapus felhasználónevet és jelszót megadni, amennyiben másodlagos ügyfélkapuval is rendelkezünk, ki kell választani, hogy melyikről kívánjuk indítani az ügyet. 

A megjelenő e-Papír oldalon különböző témák, ügytípusok és szervezetek közül lehet választani. Bejelentkezés után a megjelenő űrlapon adhatjuk meg a kért adatokat. A leveleket el lehet menteni, majd a félbehagyott munkát a Mentett piszkozatok menüből bármikor folytathatjuk.
 
A levélhez max. 30 MB méretű dokumentum is csatolható, amely az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés (AVDH) szolgáltatással hitelesíthető.
 
A feladni kívánt levelet küldés előtt ellenőrizhetjük, szükség esetén a Vissza a Levél szerkesztéséhez gombra kattintva javíthatjuk, majd a Küldés gombbal elküldhetjük.

A sikeres feladásról egy Feladási igazolást kapunk a kiválasztott Ügyfélkapu Értesítési tárhelyre, illetve a válasz is ide érkezik; érdemes tehát naponta ellenőrizni azt.
 
A tárhely a beérkező dokumentumokat, igazolásokat, nyugtákat 30 napig tárolja. A hosszabb ideig megőrizni kívánt dokumentumokat továbbra is át lehet mozgatni a Tartóstárba.

 

Papíralapú kérelembenyújtás természetes személyek számára

 

Azon ügyfajtáknál, melyeknél iForm űrlap került bevezetésre, az iForm űrlapok ügyfélkapus azonosítás nélkül is megnyithatók és kitölthetők, majd lementhetők, illetve nyomtathatók, így előállítva a papíralapú változatot.

Aki nem kíván élni az előbbi lehetőséggel, az egyes ügyfajtáknál található "Letöltés" linkre kattintva töltheti le az adott ügytípushoz tartozó nyomtatványt pdf formátumban, majd azt kinyomtatva kezdheti meg a kitöltést.

Az E-PAPÍR mellékletét képező nyomtatványok esetében is hasonló lehetőségek állnak rendelkezésre

A papíralapú kérelmek személyesen beadhatók ügyfélfogadási időben: 

hétfő

08:00 - 12:00 és 12:30 - 15:30

kedd

08:00 - 12:00 és 12:30 - 15:30

szerda

08:00 - 12:00 és 12:30 - 15:30

csütörtök

08:00 - 12:00 és 12:30 - 15:30

péntek

08:00 - 12:00

 

 A Hivatali kapu elérhetőségek, melyekre elektronikus ügyintézés keretében beadványok küldhetők:

Hivatali Kapu neve

Hivatali Kapu rövid neve

KRID

Paks Város Önkormányzata

ONKPAKS

555104141

Paksi Polgármesteri Hivatal

PMHPAKS

404097390

 

 

Ellenőrzött bejelentés

 

„A veszélyhelyzet alatti engedélykötelezettségről, valamint az ellenőrzött bejelentésről szóló 191/2020.(V.8.) Korm.rendelet szerinti bejelentés – a fenti elektronikus elérhetőségeken túl – az alábbi e-mail címen tehető meg: ellenorzott.bejelentes@paks.hu”

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Egy vállalkozás üzemeltetése sosem egyszerű feladat, de a helyi iparűzési adó bevallás már nem jelent gondot.
Intézze hivatalos ügyeit elektronikusan!

https://www.youtube.com/watch?v=HUVBW-I4KpQ

 

Egy új iroda berendezése sosem egyszerű feladat, de az adóegyenleg lekérdezése már nem jelent gondot.
 Intézze hivatalos ügyeit elektronikusan!

https://www.youtube.com/watch?v=SVrS8mKM5As

 

Az új szokások kialakítása sosem egyszerű feladat, de a gépjárműadó mentesség bejelentése már nem jelent gondot.
Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!

https://www.youtube.com/watch?v=CozRxAKvsNU

 

Egy szálláshely beindítása sosem egyszerű feladat, de annak nyilvántartásba vétele már nem jelent gondot.
Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!

https://www.youtube.com/watch?v=ZBJ-tAHXKXE

 

Egy esküvő megszervezése sosem egyszerű feladat, de a születési anyakönyvi kivonat kiállítása már nem jelent gondot.
Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!

https://www.youtube.com/watch?v=txf1V52_ilY

 

 Egy vállalkozás bővítése sosem egyszerű feladat, de a behajtási engedélyek kérése már nem jelent gondot.
 Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!

https://www.youtube.com/watch?v=VD1WFLI__WU

 

A továbbtanulás finanszírozása sosem egyszerű feladat, de a szociális támogatási kérelem benyújtása nem jelent gondot.
Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!

https://www.youtube.com/watch?v=p0ge6K_Mjsg