Akadálymentesített verzió

Közlekedési koncepció

„A paksi főutca jelenlegi és várható forgalmáról a délutáni csúcsidőszakban szimuláció készült. A szimuláció eredményeit 4 videó mutatja be. 2 videó a jelenlegi forgalmat mutatja be a körforgalomnál és a Kereszt utcánál (korf17 és kereszt17), 2 videó pedig az erőmű építkezése utáni forgalmat jeleníti meg (korf28 és kereszt28). A két forgalmi állapot közötti különbséget a konzervatív becsléssel 10%-os forgalomnövekmény jelenti.

A Fő utca jelenlegi forgalmáról a következőket érdemes tudni: A szimulált úthálózaton (a Fő utca a Kishegyi út és a 6-os út között) 6 helyszínen számláltunk forgalmat, a 2017-es szimulációk ennek az eredményeit mutatják be. A délutáni csúcsban ~3,5 percig tart északról dél felé végighaladni a Fő utcán (a 6-os úttól a körforgalomig), visszafelé kicsit gyorsabb, mintegy 2,5 perc az út. A szimuláció úgy készült, hogy mind a keresztmetszeti forgalmakra, mind az utazási időkre helyes eredményt ad.

A legfontosabb üzenet az, hogy a Fő utca forgalmának akár csak 10%-os növekedése is már instabillá, érzékennyé, torlódásra hajlamossá teszi a forgalmat.

A Fő utca legforgalmasabb keresztmetszete a körforgalom Rákóczi utca felé eső ága mintegy 1400 jármű/csúcsóra forgalommal. A forgalom észak felé haladva a Rákóczi utca után egy hajszálnyit csökken, de a Kereszt utcáig lényegében nem változik, ott viszont van egy jelentős csökkenés, a Kereszt utcától északra ~1100 jármű/csúcsóra a keresztmetszeti forgalom. A Fő utcán jelentős a parkolás és az ezzel kapcsolatos ki- és beállások, ezeket nem vettük figyelembe, viszont a forgalomra szintén jelentős hatást gyakorló gyalogosforgalom része a szimulációnak. Az előrebecslésnél minden jármű és gyalogos forgalmat 10%-kal felszoroztunk.”