Paks Város Önkormányzatánál intézhető hatósági ügyfajták ügyintézését segítő ügyleírások és az ügyindítást lehetővé tevő nyomtatványok, használatáról, mind elektronikus, mind hagyományos (papíralapú) formátum esetre.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény és az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet rendelkezései alapján a helyi önkormányzatok, mint elektronikus ügyintézésre kötelezett szervezetek kötelesek az ügyek elektronikus intézését biztosítani.
Az elektronikus ügyintézés használata az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezetek, és az ügyfél jogi képviselőik számára kötelezettség, míg a természetes személyek - törvény eltérő rendelkezése hiányában - választhatják e megoldást a hagyományos ügyintézés helyett.
Vannak azonban olyan eljárási cselekmények, melyek mindenképpen az ügyfél személyes megjelenését követelik meg, illetve meghatározott okiratok másként nem pótolható benyújtását teszik kötelezővé.
Elektronikus kérelembenyújtás
- elektronikus űrlap (iForm)
Azon ügyfajtáknál, melyeknél elektronikus űrlap került bevezetésre, az egyes ügyhez tartozó iForm űrlapok külön-külön, megnevezés szerint kerültek feltüntetésre ügyleírással. Az elektronikus ügyindítás a weboldal tetején lévő "Intézze ügyeit elektronikusan!" képre kattintva érhető el vagy a következő linken: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap. (iForm űrlap bevezetése esetén a kérelmet kizárólag annak használatával lehet elektronikusan benyújtani, tehát még E-papíron sem!).
A link az E-önkormányzati Portálra vezet, ahol az önkormányzat és a szükséges iForm űrlap kiválasztásával lehet elkezdeni a beadvány kitöltését (beküldéséhez ügyfélkapu bejelentkezés szükséges).
A részletes ügyintézési segédlet itt olvasható:
- E-PAPÍR
2018. január 1-jétől az elektronikus ügyintézést biztosító szerv köteles biztosítani az e-Papír szolgáltatás útján előterjesztett beadványok fogadását, ha az adott ügytípus elektronikus űrlappal nem támogatott. Ezen ügyfajták esetén, az E-papír linkre kell kattintani, mely a HTTPS://EPAPIR.GOV.HU portálra vezet és csatolható mellé a hozzá tartozó formanyomtatvány.
Mit kell tudni az e-papír szolgáltatásról?
Az e-Papír egy díjmentes, hitelesített üzenetküldő alkalmazás, amely internetkapcsolaton keresztül, elektronikus úton köti össze a Hivatali Kapuval, Cégkapuval, Ügyfélkapuval rendelkező hivatalokat, gazdálkodó szervezeteket, magánszemélyeket a szolgáltatáshoz csatlakozott intézményekkel. Az ügyindításhoz a Bejelentkezés gombra kell kattintani, majd a megjelenő KAÜ-felületen az ügyfélkapus felhasználónevet és jelszót megadni, amennyiben másodlagos ügyfélkapuval is rendelkezünk, ki kell választani, hogy melyikről kívánjuk indítani az ügyet.
A megjelenő e-Papír oldalon különböző témák, ügytípusok és szervezetek közül lehet választani. Bejelentkezés után a megjelenő űrlapon adhatjuk meg a kért adatokat. A leveleket el lehet menteni, majd a félbehagyott munkát a Mentett piszkozatok menüből bármikor folytathatjuk.
A levélhez max. 30 MB méretű dokumentum is csatolható, amely az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés (AVDH) szolgáltatással hitelesíthető.
A feladni kívánt levelet küldés előtt ellenőrizhetjük, szükség esetén a Vissza a Levél szerkesztéséhez gombra kattintva javíthatjuk, majd a Küldés gombbal elküldhetjük.
A sikeres feladásról egy Feladási igazolást kapunk a kiválasztott Ügyfélkapu Értesítési tárhelyre, illetve a válasz is ide érkezik; érdemes tehát naponta ellenőrizni azt.
A tárhely a beérkező dokumentumokat, igazolásokat, nyugtákat 30 napig tárolja. A hosszabb ideig megőrizni kívánt dokumentumokat továbbra is át lehet mozgatni a Tartóstárba.
Papíralapú kérelembenyújtás természetes személyek számára
Azon ügyfajtáknál, melyeknél iForm űrlap került bevezetésre, az iForm űrlapok ügyfélkapus azonosítás nélkül is megnyithatók és kitölthetők, majd lementhetők, illetve nyomtathatók, így előállítva a papíralapú változatot.
Aki nem kíván élni az előbbi lehetőséggel, az egyes ügyfajtáknál található "Letöltés" linkre kattintva töltheti le az adott ügytípushoz tartozó nyomtatványt pdf formátumban, majd azt kinyomtatva kezdheti meg a kitöltést.
Az E-PAPÍR mellékletét képező nyomtatványok esetében is hasonló lehetőségek állnak rendelkezésre
A papíralapú kérelmek személyesen beadhatók ügyfélfogadási időben:
hétfő |
08:00 - 12:00 és 12:30 - 15:30 |
kedd |
08:00 - 12:00 és 12:30 - 15:30 |
szerda |
08:00 - 12:00 és 12:30 - 15:30 |
csütörtök |
08:00 - 12:00 és 12:30 - 15:30 |
péntek |
08:00 - 12:00 |
A Hivatali kapu elérhetőségek, melyekre elektronikus ügyintézés keretében beadványok küldhetők:
Hivatali Kapu neve |
Hivatali Kapu rövid neve |
KRID |
Paks Város Önkormányzata |
ONKPAKS |
555104141 |
Paksi Polgármesteri Hivatal |
PMHPAKS |
404097390 |
„A veszélyhelyzet alatti engedélykötelezettségről, valamint az ellenőrzött bejelentésről szóló 191/2020.(V.8.) Korm.rendelet szerinti bejelentés – a fenti elektronikus elérhetőségeken túl – az alábbi e-mail címen tehető meg: ellenorzott.bejelentes@paks.hu”
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Egy vállalkozás üzemeltetése sosem egyszerű feladat, de a helyi iparűzési adó bevallás már nem jelent gondot.
Intézze hivatalos ügyeit elektronikusan!
https://www.youtube.com/watch?v=HUVBW-I4KpQ
Egy új iroda berendezése sosem egyszerű feladat, de az adóegyenleg lekérdezése már nem jelent gondot.
Intézze hivatalos ügyeit elektronikusan!
https://www.youtube.com/watch?v=SVrS8mKM5As
Az új szokások kialakítása sosem egyszerű feladat, de a gépjárműadó mentesség bejelentése már nem jelent gondot.
Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!
https://www.youtube.com/watch?v=CozRxAKvsNU
Egy szálláshely beindítása sosem egyszerű feladat, de annak nyilvántartásba vétele már nem jelent gondot.
Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!
https://www.youtube.com/watch?v=ZBJ-tAHXKXE
Egy esküvő megszervezése sosem egyszerű feladat, de a születési anyakönyvi kivonat kiállítása már nem jelent gondot.
Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!
https://www.youtube.com/watch?v=txf1V52_ilY
Egy vállalkozás bővítése sosem egyszerű feladat, de a behajtási engedélyek kérése már nem jelent gondot.
Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!
https://www.youtube.com/watch?v=VD1WFLI__WU
A továbbtanulás finanszírozása sosem egyszerű feladat, de a szociális támogatási kérelem benyújtása nem jelent gondot.
Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!
https://www.youtube.com/watch?v=p0ge6K_Mjsg
eügyintézés_cikk_1. rész pdf | |
eügyintézés_cikk_2 rész pdf |